לכאורה, החלפת צמיג ברכב אינה אמורה להיות מסובכת, בפרט אם שומרים על כמה כללים חשובים, עליהם תוכלו לקרוא במאמר הבא
החלפת גלגל היא פעולה שמרבית הנהגים לא אוהבים לבצע, אולם לעתים אין ברירה וחייבים. בין אם גיליתם עוד לפני תחילת הנסיעה שחסר אוויר באחד הגלגלים של הרכב, ובין אם אירע לכם תקר (פנצ'ר) במהלך הנסיעה - חייבים להחליף צמיג. כאשר מדובר למשל בחוסר טעינה של מצבר, תופיע לכם התרעה על לוח המחוונים אולם במקרה של תקר, תצטרכו לוודא זאת באופן ויזואלי ופיזי. החלפת צמיג היא פעולה פשוטה שלא אמורה להימשך יותר ממספר דקות ספורות, אך על מנת לעשות זאת כמו שצריך, הנה כמה כללים שכדאי לפעול על פיהם.
אם הרגשתם במהלך הנסיעה שאירע תקר באחד הגלגלים, הקפידו לעצור במקום בטוח בשולי הכביש, במקום מספיק רחב שלא יסכן אתכם ואת התנועה החולפת. במידה והשוליים צרים, חשוב להמשיך בנסיעה איטית וזהירה תוך הדלקת אורות אזהרה עד שתמצאו מקום בטוח מספיק כדי לעמוד בו – גם במחיר של הריסת הצמיג, שכן החיים שלכם שווים הרבה יותר מכמה מאות שקלים. כאשר מצאתם מקום מתאים לעצירה, הניחו את משולש האזהרה במרחק של כמה עשרות מטרים ממכוניתכם, במקום שיאפשר לנהגים המגיעים להבחין בכם מבעוד מועד. חשוב מאוד להקפיד על יציאה בטוחה מהרכב ועל לבישת אפוד זוהר במהלך שהותכם מחוץ לרכב.
לפני שאתם יוצאים מהרכב, ודאו כי בורר ההילוכים נמצא במצב "חניה" ("פרקינג") כאשר מדובר ברכב אוטומטי או בהילוך ראשון ברכב בעל גיר ידני. דוממו את המנוע והפעילו את בלם היד. הוציאו את הגלגל החליפי (רזרבי), את המגבה (ג'ק) ואת מפתח האומים ממקום אחסונם, ומקמו את המגבה מתחת לרכב ליד הצמיג אותו יש להחליף. את המגבה חשוב למקם אך ורק במקום שסומן על ידי יצרן הרכב! הקפידו כמובן שהמגבה מונח באופן יציב על קרקע מוצקה וישרה. אם הגלגל החלופי מאוחסן בתוך תא המנוע, כשאתם מוציאים אותו, היזהרו מפגיעה ברכיבים רגישים כמו כבלי הצתה או מצבר.
לפני שאתם מתחילים להגביה את הרכב, יש צורך בפתיחה ראשונית של האומים המחברים את הגלגל למקומו. במידה ואינכם רואים את האומים, הסירו בקלות את כיסוי הגלגל ("צלחת", או "טסה") המחפה עליהם. השחרור הראשוני הינו החלק הפיסי הקשה בכל התהליך ולכן חייב להתבצע כשהרכב עומד באופן יציב על הקרקע על מנת שתהיה התנגדות ללחץ.
לאחר פתיחה ראשונית של כל האומים, התחילו להגביה את הרכב עד שהצמיג אותו יש להחליף יהיה כולו באוויר. המשיכו להגביה את הרכב בעוד כמה סנטימטרים על מנת שיהיה מספיק גבוה כדי שאפשר יהיה להכניס את הצמיג החלופי. עכשיו אפשר לפתוח את כל האומים, כאשר רצוי מאוד לעשות זאת כל פעם באופן נגדי (תחתון אחרי עליון, ימני אחרי שמאלי וכו') כאשר האום העליון הוא האחרון שתוציאו. אחזו בשתי הידיים את הצמיג משני צדדיו ומשכו אותו בקלות החוצה.
באותו אופן בו הוצאתם את הצמיג הישן, כך הכניסו את החדש; החזיקו את הצמיג משני הצדדים ו"הלבישו" אותו בתוך הברגים הבולטים. הבריגו תחילה את האום העליון כדי לשמור את הצמיג במקומו, ואחר כך הבריגו את שאר האומים. כדי לחזק אותם, עשו זאת שוב בסדר מוצלב, אום מול אום ולא אחד אחרי השני כדי שהצמיג יותקן באופן מאוזן. לאחר שסגרתם עד הסוף את כל האומים, את החיזוק הסופי חשוב לבצע רק אחרי שהורדתם את המגבה והרכב שוב עומד עם כל ארבעת הגלגלים על הכביש.
החזירו את הצמיג הישן, את המגבה, המפתח והמשולש אל תא המטען וצאו חזרה לדרך. בסיום הנסיעה הראשונה אחרי החלפת הצמיג, אל תתעצלו, הוציאו את מפתח האומים וחזקו פעם נוספת את כולם. גשו אל מתקן צמיגים מורשה, תקנו את התקר ובקשו ממנו להחליף שוב בין הגלגלים.